Relaties beheren in uw boekhoudpakket
Met een online boekhoudpakket is uw boekhouding altijd op orde. U boekt eenvoudig inkomende en uitgaande facturen en koppelt uw boekhouding aan uw bankrekening, betaalmiddelen of webshop. De meeste boekhoudpakketten doen echter nog meer. U gebruikt uw boekhoudprogramma bijvoorbeeld ook voor het beheren van uw relaties.
De voordelen van relatiebeheer in uw boekhoudpakket
Het beheren van uw relaties in uw boekhoudpakket biedt een aantal belangrijke voordelen.
Bewaar het overzicht
Door uw relaties te beheren in uw boekhoudpakket bewaart u eenvoudig het overzicht. U heeft altijd en overal inzicht in de gegevens van een klant en u ziet snel of u nog iemand geld verschuldigd bent of dat u nog geld tegoed heeft van een klant. Sommige boekhoudpakketten bieden ook de mogelijkheid om direct vanuit het boekhoudprogramma te mailen met uw klanten.
Makkelijk factureren
Als u uw relaties in de boekhouding heeft opgenomen, is het versturen en verwerken van facturen nog eenvoudiger. U koppelt een factuur eenvoudig aan de juiste relatie en vaak is er ook de mogelijkheid om in één keer meerdere facturen aan te maken voor een grote groep. Ook kunt u instellen dat een bepaalde groep klanten periodiek een factuur van u ontvangt. Heeft u de boekhouding ook gekoppeld aan een incassobureau en uw bankrekening? Dan verloopt de verwerking van de facturen en de betalingen helemaal automatisch en hoeft u niets meer te doen.
Kies voor een boekhoudpakket met relatiebeheer
Met een online boekhoudpakket met relatiebeheer (of CRM: Customer relationship management) bespaart u tijd op de boekhouding.
Meer over boekhoudpakketten vergelijken
Lees ook onze andere blogs over het kiezen van het juiste boekhoudpakket of bekijk de Top 3 beste boekhoudpakketten.