Helpdesk van online boekhoudpakketten

Voor zzp’ers die beperkte kennis hebben van online boekhouden, maar toch zelf willen boekhouden, is er bij veel online boekhoudpakketten een mogelijkheid om een helpdesk te benaderen. Let er bij het vergelijken van online boekhoudpakketten op welke ondersteuning een boekhoudpakket levert aan een gebruiker. Helpdesks van boekhoudpakketten verschillen onder andere in openingstijden, wachttijd tot behandeling, programma-technische vragen en boekhoud-technische vragen.

Openingstijden

Het is raadzaam helpdesks van online boekhoudpakketten te vergelijken. Veel zzp’ers werken overdag en doen in de avonduren de boekhouding. Wanneer je een vraag hebt over de boekhouding wil je natuurlijk snel geholpen worden. Als een helpdesk van 9.00 tot 17.00 uur is geopend, kan men s’avonds geen contact opnemen.

Wachttijd tot behandeling

Een belangrijk aspect van een helpdesk is de wachttijd tot behandeling. Vaak komt het voor dat men een vraag stelt per e-mail aan de helpdesk van het online boekhoudpakket en dat men pas na 48 uur antwoord heeft ontvangen. Ook hier is het raadzaam om verschillende helpdesks van boekhoudpakketten te vergelijken.

Beantwoorden van programma-technische vragen

Veel helpdesks beperken zich tot het beantwoorden van programma-technische vragen. Bijvoorbeeld vragen over waar men een factuur kan invoeren of waar men de resultatenrekening of de balans kan vinden in het online boekhoudpakket.

Beantwoorden van boekhoud-technische vragen

Sommige helpdesks van online boekhoudpakketten onderscheiden zich daarnaast doordat zij ook ook boekhoudtechnische vragen kunnen beantwoorden. Voor vele ondernemers heeft dit grote voordelen. Omdat veel ondernemers weinig verstand hebben van boekhouden, is deze service zeer welkom. Een voorbeeld: een ondernemer schaft een auto aan voor de zaak, maar wil hiermee ook privé kilometers rijden. Hoe verwerkt men dit in het online boekhoudpakket? Op deze vragen over moeilijke boekingen hebben niet alle helpdesks een antwoord. Het is raadzaam om helpdesks van boekhoudpakketten te vergelijken en na te gaan of ze deze vragen ook kunnen beantwoorden.

Balans